دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 12:10

انتخابات انجمن‌های ورزشی| ناطق نوری رئیس شد/ جروبحث اسبقیان با یک نامزد

انتخابات انجمن‌های ورزشی| ناطق نوری رئیس شد  جروبحث اسبقیان با یک نامزد
مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار و رئیس جدید آن مشخص شد.
کد خبر : 917918

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی از ساعت ۱۰ صبح امروز به ریاست محمدشروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و پریچهره سرپرست فدراسیون در آکادمی کمیته المپیک برگزار شد.

در یک اتفاق عجیب لحظاتی پیش از شروع مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی؛ اسامی کاندیدا‌های احراز صلاحیت شده تصدی ریاست فدراسیون اعلام شد.

بنا بر اعلام رسمی عباس ناطق‌نوری، سهراب آزاد، یحیی دادویی، عباس‌علی اکبری، کامبیز ایوب‌زاده و محمد مرادی به عنوان کاندیدا‌های نهایی و تایید شده برای انتخابات اعلام شند. 

بدین ترتیب غلامعلی محمدعلیپور رئیس سابق و بازنشسته فدراسیون، پیروز هاشمی‌ارس، امیر غریب‌لو، ارسلان چوبکی و مهدی سلاطی مورد احراز صلاحیت قرار نگرفتند تا انتخابات با حضور ۶ کاندیدا برگزار شود.

بگومگوی اکبری با اسبقیان

پس از پایان صحبت‌های کاندیدا‌ها و پیش از آغاز فرآیند رای‌گیری، سیدمحمدشروین اسبقیان درباره شایعه مشکل مدرک دانشگاهی سهراب آزاد به ارائه توضیحاتی در راستای شفاف‌سازی پرداخت و مشخص شد که حراست دانشگاه اصالت مدرک وی را تایید کرده که این اظهارات با واکنش شدید، بگومگو و بحث با عباسعلی اکبری انجامید.

شروین اسبقیان در مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: از دیشب پیام‌های متعددی به دست ما رسیده که باید مسائلی را توضیح بدهم. این چهاردهمین انتخاباتی است که وزارت ورزش برگزار می‌کند. اگر از طرف وزارت ورزش توصیه‌ای برای یک نامزد خاص شده، بگویند. ما به هیچ عنوان وارد مسائل انتخاباتی در فدراسیون‌ها نمی‌شویم، چرا که اعتقاد داریم مجمع هر فدراسیون باید تصمیم بگیرند. معتقدیم هر کدام از نامزد‌ها که انتخاب شود، حمایت می‌کنیم. نباید بار گناهانمان را سنگین کنیم.

وی عنوان کرد: هاشمی وزیر ورزش در همه انتخابات، تا امروز از من نپرسیده که به چه کسی رأی داده‌ام و هیچ سوالی در این باره نکرده است. ما دینمان را به دنیا نمی‌فروشیم و عقد اخوت با هیچکس نبسته ایم.

او گفت: دوستان درباره یکی از نامزد‌ها مطالبی فرستاده‌اند که مدرک تحصیلی سهراب آزاد جعلی است. ما بی‌تفاوت نبودیم و دستور بررسی دادیم و پیگیری شد. این موضوع بررسی و مشخص شد که او در زمان ثبت‌نام، گواهی تحصیلی را ارائه داده. ما خواستار اصل مدرک شدیم و او اصل مدرک را با هولوگرام تحویل داد.

عباسعلی اکبری یکی از نامزد‌ها به صحبت‌های اسبقیان معترض شد و گفت که به نفع یک فرد خاص تبلیغ می‌شود.اسبقیان در ادامه عنوان کرد: ما از حراست دانشگاه نیز استعلام کردیم و اصالت مدرک سهراب آزاد تایید شد. ما از هیچکس حمایت نمی‌کنیم و کاملاً بی‌طرف هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم حق هیچکس ضایع شود. نیت ما این است که به هیچکس ظلم نشود.

در ادامه اکبری باز هم اعتراض کرد، و اسبقیان پاسخ داد: لطفاً صدای خود را بالا نبرید، اینجا مجمع است. ما بی‌تفاوت به پیام‌ها نبودم و تا ساعت ۹ دیشب پیگیر بودم. من آبرویم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنم.

انصراف دادویی

همچنین دادویی دیگر نامزد انتخابات نیز نسبت به اتفاقات رخ داده اعتراض و انتقاد کرد. دادویی نیز در خاتمه از ادامه رقابت در انتخابات کنار رفت.

ناطق نوری رئیس شد

در پایان شمارش آرا، عباس ناطق‌نوری با کسب ۳۲ تعداد رای از مجموع ۵۹ رای ماخوذه و کسب اکثریت مطلق آرا، برای ۴ سال سکان ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی را در دست گرفت. سهراب آزاد هم ۲۰ رای کسب کرد. مرادی و اکبری یک رای و ایوب‌زاده ۴ رای کسب کردند.

در ادامه مجمع، رأی‌گیری برای معرفی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون صورت گرفت و نفرات زیر به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه انتخاب شدند:
سید یاسر سلیم بهرامی با کسب ۱۶ رأی به عنوان نماینده هیئت های استانی 
مجید سلامی با کسب ۱۱ رأی به عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی 

اتفاق عجیب انتخاب نشدن نفرات معرفی شده برای پست‌های نواب رئیس، خزانه‌دار و کارشناس خبره بود که اعضای مجمع به نفرات زیر رای حداکثری ندادند و مقرر شد که در مجمع فوق‌العاده، افرادی برای این پست‌ها معرفی شوند:

میر مهدی حسینی برای نایب رئیسی ۲۲ رأی
زهرا طالبی برای نایب رئیسی ۲۱ رأی
فاطمه ندایی برای خزانه‌داری ۲۱ رأی
هومن منصوریان برای کارشناس خبره ۲۸ رأی
سارا حیدری برای کارشناس خبره ۲۴ رأی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته